Šį kartą noriu pakalbėti apie ne visai jaukią ir mielą temą, tai apgavystes. Tikrai dažnai matome socialinių tinklų grupėse įvairius klientų skelbimus, kai ieško dingusio fotografo, teiraujasi kitų grupės dalyvių per kiek laiko gauna nuotraukas bei nusivylimus dėl neišpildytų lūkesčių.⁣

Pradėsiu nuo visiems jau žinomo dalyko kaip sutarties. 𝐒𝐮𝐭𝐚𝐫𝐭𝐢𝐬, tai toks dokumentas, kuris tiek Jus kaip klientą, tiek Fotografą kaip vykdytoją apsaugo nuo įvairių tarpusavio nesusipratimų. Sutartis yra skirta tam, kad atsakytų į įvairius paslaugos atlikimo ar neatlikimo klausimus bei įpareigoja abi šalis įvykdyti visus pasižadėjimus, o tie pasižadėjimai turi būti įrašyti sutartyje.

Visais atvejais prašykite sutarčių! Jei atsiųsta sutartis neatrodo pilnai aiški – klauskite. Jei atsiųsta sutartis atrodo nepilnai aprašyta – prašykite papildyti norimais punktais. Svarbiausia – tarpusavio komunikacija. Kalbėkitės su savo paslaugos teikėju, bendraukite šiltai, išsakykite savo norus ir poziciją, bet nepamirškite ir to, kad kiekvienas fotografas turi savo jau nustatytus darbo metodus.️⁣

𝐍𝐮𝐨𝐭𝐫𝐚𝐮𝐤𝐮̨ 𝐚𝐭𝐢𝐝𝐚𝐯𝐢𝐦𝐨 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐢𝐧𝐚𝐢. Šis punktas PRIVALO būti įtrauktas į sutartį, tuomet nereikės „lipti ant kulnų“ ir klausti „kada?“. O tam, kad Fotografas nevėluotų sutartyje turi būti įvardintas punktas, kaip turės elgtis Fotografas, kokios nuobaudos ar susitarimai (apsidraudimai) taikomi. Noriu pabrėžti, kad visų fotografų nuotraukų atidavimo terminai nėra vienodi. Kiekvienas fotografas nusistato savo terminus individualiai pagal savo galimybes.


𝐍𝐮𝐬𝐢𝐯𝐲𝐥𝐢𝐦𝐚𝐬 𝐝𝐚𝐫𝐛𝐚𝐢𝐬/ 𝐧𝐞𝐢𝐬̌𝐩𝐢𝐥𝐝𝐲𝐭𝐢 𝐥𝐮̄𝐤𝐞𝐬𝐜̌𝐢𝐚𝐢. Ieškant fotografo savo šventei ar asmeninei fotosesijai Jūs privalote labai, labai atsakingai išsirinkti fotografą. Pirmiausia peržiūrėkite visus paskutinius jo darbus. Kalbant apie šventes paprašykite parodyti pilnos šventės kelis albumus. Norint asmeninės, šeimos ar laukimo, taip pat galite paprašyti visos serijos peržvelgimo. Nei vienas profesionalus fotografas dėl to nesupyks, o gal net ir pasidžiaugs, kad klientas atsakingai renkasi sau fotografą. Patikėkit manimi mes tikrai norime, kad pas mus ateitumėt dėl mūsų darbų.️⁣

𝐅𝐨𝐭𝐨𝐠𝐫𝐚𝐟𝐚𝐬 𝐝𝐢𝐧𝐠𝐨. Tokia situacija būna jau kertinė, kuomet komunikacija tarpusavyje sugriūna arba jos normalios nei nebuvo. Fotografas bijo sakyti teisybę (gal sugedo kompiuteris, gal įvyko nelaimė ir dėl to vėluoja), o klientas piktai atakuoja ir nesiklauso. Situacijų būna įvairių, todėl labai svarbu draugiškai komunikuoti. Fotografams stengtis atverti širdį klientams, sakyti taip kaip yra, o Klientams nepulti ir išklausyti, suprasti ir neatakuoti.⁣

Mano manymu sutartis ir tarpusavio ryšys (komunikacija) yra patys svarbiausi aspektai norint sukurti tobulą tarpusavio santykį ir rezultatą. Kalbėkitės, išklausykite ir būkime vieni kitiems tolerantiški.